Хвастощі на сайтах знайомств тільки шкодить – «гармонія»

By

При знайомстві кожен з нас хоче показати себе з кращого боку. Але чи варто відверто хизуватися своїми успіхами і досягненнями в анкеті на сайті знайомств?

Підготував Микола Проценко

Гортаючи сторінки кандидатів на сайтах знайомств, ми в першу чергу звертаємо увагу на зовнішність потенційних партнерів, їх фізичну привабливість, а потім вже цікавимося особистою інформацією.

Багато з нас намагаються показати себе з вигідного боку. Фотографію можна відредагувати в фотошопі, а дані про себе надати неповні, докладно описавши гідності і досягнення і старанно обходячи недоліки. У першому випадку обман розкриється при зустрічі, а от у другому ілюзію можна підтримувати досить довго.

Навіть якщо ми говоримо про себе чисту правду і надаємо докази, чи варто безсоромно хвалитися своїми успіхами?

Щоб перевірити, що найбільш ефективно працює на сайтах знайомств – хвастощі або скромність, психологи з Університету Айови провели дослідження, в ході якого користувачам (в цілому 316 осіб) цих сайтів показували анкети інших користувачів і пропонували їх оцінити 1 .

Тим, хто підкреслює свої переваги або зовнішню привабливість, менше довіряють

Анкети були підробленими, тобто створені дослідниками, в деяких з них користувач детально описував свої достоїнства і досягнення, в інших кандидати вели себе скромно. Також деякі користувачі давали можливість перевірити інформацію про себе в незалежному джерелі – наприклад, на сайті роботодавця або університету.

Виявилося, тих, хто хвалився, вважали незаслужівающімі довіри і менше соціально привабливими. В середньому учасники експерименту рідше погоджувалися написати хвальком або сходити з ними на побачення.

Також дослідники додали до деяких анкети посилання на зовнішні джерела інформації, наприклад на професійну біографію людини на сайті роботодавця. Таким чином, інші користувачі могли перевірити зазначену інформацію і переконатися, що даний користувач говорить правду про свої успіхи в кар’єрі. Однак наявність подібних посилань допомагало Тільки зареєстровані користувачі не прагнули хвалитися і хизуватися своїми досягненнями. В результаті вони справляли враження людей чесних і в той же час скромних і відкритих для спілкування.

А ось самореклама, навіть підкріплена реальними доказами своїх досягнень, в результаті все одно не приваблювала. Учасникам експерименту ці кандидати здавалися зарозумілими і занадто сміливими.

Автори дослідження радять: «Якщо ми шукаємо на сайті знайомств партнера для тривалих відносин, заснованих на взаємній довірі, варто проявити певну скромність і постаратися показати себе звичайними,« справжніми »людьми».

1 C. Wotipka, A. High «An idealized self or the real me? Predicting attraction to online dating profiles using selective self-presentation and warranting », Communication Monographs, 2016.

By

Related Post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code